Wednesday, February 23, 2011

Katakanlah..

"Katakanlah, inilah jalanku.."

Inilah jalanku,
yang meminta buah fikiran dan masa,
yang inginkan tenaga dan air mata,
dan ia butuh kecintaan dalam jiwa.

Oh!
betapa aku masih berbagi rasa,
masih belum memberi semua,
sedang suratul Ghasiyyah meniti usia.

PBS,
Baitul Mulk.

Yusuf: 108
Katakanlah, "inilah jalan (agama)ku, aku dan orang-orang yang mengikutiku mengajak (kamu) kepada Allah dengan hujah yang nyata, Maha Suci Allah, dan aku tiada termasuk orang-orang yang musyrik".

Jom tengok video kejap pasal unta. eh eh, unta?MyEm0.Com


Ghasiyyah: 17
"Maka apakah mereka tidak memperhatikan unta bagaimana ia diciptakan"


P.B.S: dengan izin Allah, saya mahu 'lunyai' di jalan ini.

1 comment:

丽 娜 said...

Assalamualaikum. Saya suka sajak tu and that video. saya baru tebaca ayat yg lebih kurang - Allah menciptakan sesuatu dengan sukatan-sukatan tertentu. Dan macam yang kita tahu setiap makhluk ada ketentuan masing2.macam unta, Allah tak letak dia kat padang pasir without those features so that they can survive the extreme climate.
Dan saya, mungkin Allah letak saya di tempat-tempat yang saya ada, dengan bersebab.